ساده ترین روش تهیه سوپ جو رستورانی

یکی از محبوبترین پیش غذاهای رستوران ها سوپ جو است که در تمام دنیا طرفداران خاص خودش را دارد که با دستور پخت های مختلفی تهیه و صرف می شود

موسوی کباب هم به عنوان یکی از رستوارن های محبوب تهران و محله طالقانی و شریعتی در منوی خودش سوپ جو مخصوص را به عنوان آیتم پرطرفدار برای مشتریان پیشنهاد می کند

پس اگر طرفدار سوپ چو هستید پیشنهاد ما به شما این پیش غذای محبوب هست

در ادامه طرز تهیه سوپ جو رستوارنی رو با هم بررسی می کنیم

این پیش غذای خوشمزه در چند گام تهیه می شود

 1 . در مرحله نخست ، برای تهیه  سوپ جو رستورانی در ابتدا جو را به خوبی می شوییم و سپس از حداقل چهار ساعت قبل داخل یک کاسه حاوی آب می ریزیم و میگذاریم کامل خیس بخورد و حجیم شود. پس از سپری شدن  زمان فوق جو را آبکشی می کنیم .

2 . در مرحله دوم ، جو را به همراه ۴ لیوان آب به داخل یک قابلمه بزرگ می ریزیم، سپس قابلمه را بر روی حرارت متوسط گذاشته تا جو به طور کامل پخته شود و لعاب بیندازد. پس از گذشت نیم ساعت هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم .

3 . در مرحله سوم ، هویج را به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه می کنیم. پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یک ماهیتابه مناسب روی حرارت قرار داده و سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن به ماهیتابه اضافه میکنیم و به خوبی تفت می دهیم .

4 . در مرحله چهارم ، پس از اینکه پیاز سبکتر شد ، مرغ را به صورت نگینی خرد کرده و به ماهیتابه اضافه می کنیم. در ادامه  مرغ را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند ، سپس سیر رنده شده را  به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه میکنیم .

5 . در مرحله پنجم ، مواد را به خوبی تفت داده تا عطر سیر و ادویه ها خارج شود، در ادامه رب گوجه فرنگی را به ماهیتابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رنگش بازتر شود و طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی به طور کامل گرفته شود .

 

6 . در مرحله ششم ، گوجه فرنگی ها را درون ماهیتابه رنده کرده و به همراه باقی مواد تفت می دهیم تا یکدست شوند. بعد از پخت کامل هویج و جو ، مخلوط مواد درون ماهیتابه را به قابلمه اضافه میکنیم و هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند .

 

7 . در مرحله هفتم ، درب قابلمه را می گذاریم و اجازه دهید سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. بعد از اینکه سوپ تقریبا آماده شد، آب لیمو ترش را گرفته ، صاف کرده و با مقداری جعفری خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم .

 

8 . در مرحله هشتم و آخر طعم سوپ را چشیده و به آن مقداری  نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. حالا ۱۰ دقیقه دیگر به آن  زمان می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و در پایان سوپ را در ظرف دلخواه ریخته و در نهایت با  جعفری تزیین می کنیم .

 

 

 

ارتباط با ما

77684225 021

77684226 021

77684227 021

خیابان شریعتی، پایین تر از سه راه طالقانی، پلاک 161

ورود | ثبت نام

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید