انواع مزه دار کردن جوجه کباب

انواع مزه دار کردن جوجه کباب

 

جوجه کباب غذای خوشمزه‌ای است و روش ساده‌ای برای پخت دارد؛ پس چرا نتیجه آشپزی همه یکسان از کار درنمی‌آید؟ پای ترفندها و اصولی به‌میان است که اگر آنها را ندانید، جوجه‌کبابتان درمیان خوشمزه‌های درجه‌یک قرار نمی‌گیرد. یکی از مهم‌ترین فنون در این راه، آگاهی از شیوه مزه دار کردن جوجه کباب است. در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور کباب مرغ‌ را به خوشمزه‌ترین حالت دربیاورید. البته این ترکیبات را می‌توانید برای طعم‌دار کردن هر نوع گوشت پرنده مثل بلدرچین یا خروس (جوجه کباب لاری) به کار ببرود. ترکیبات مختلف برای مزه‌دارکردن جوجه را در ادامه می‌خوانید.

 

۱. زنجبیل و سویا

برای شروع به‌سراغ پیشنهادی خاص می‌رویم. این دستور مزه‌دارکردن مخصوص کشورهای آسیایی مانند چین است. اگر دوست دارید که طعم متفاوتی به جوجه کبابتان بدهید، خوب است که از ترکیب زنجبیل، سویا، عسل، پیاز، سیر و نمک کمک بگیرید. تکه‌های دلخواه مرغ را با این مواد در یک ظرف یا کیسه پلاستیکی بریزید و اجازه بدهید که طعم‌ها به‌یکدیگر آغشته شوند. بعد کباب را مطابق دستور همیشگی، بپزید.




۲. شیر نارگیل و آناناس

برای مزه دار کردن جوجه کباب می‌توانید از ترکیب تازه دیگری هم استفاده کنید. کمی شیر نارگیل، آب آناناس، سس فلفل قرمز، آب‌لیموی تازه، کمی شکر (قهوه‌ای بهتر است)، سیر، زنجبیل، برگ‌های گشنیز را با تکه‌های گوشت مرغ همراه کنید و بگذارید که چند ساعت بماند. در نهایت، قطعات گوشت طعم خوش و ملسی پیدا می‌کند که با جوجه‌کباب‌های معمولی متفاوت است.

۳. سس ماربِلا

برای آماده‌کردن سینه مرغ و درست‌کردن جوجه‌کبابی خوشمزه می‌توانید از ترکیب روغن زیتون، سرکه، آلو بخارا، پونه کوهی، برگ بو، نمک، فلفل سیاه، شکر (بهتر است قهوه‌ای باشد) و جعفری استفاده کنید. این مواد در کنار هم گروهی از مزه‌های خوب را می‌سازند که تجربه میل‌کردن کبابی متفاوت را برایتان رقم می‌زنند.

 

۴. ترکیب فاهیتا 

با تهیه مرغ و مزه‌دارکردنش با روغن زیتون، سیر، پوست لیموترش، زیره، پودر فلفل قرمز و سیاه، نمک، پیاز و آووکادو هم می‌توانید جوجه‌کباب متفاوتی آماده کنید. به‌جای استفاده از فرمول‌های تکراری، با انواع مزه دار کردن جوجه کباب آشنا شوید و غذایی متفاوت آماده کنید. یادتان باشد که این غذای مکزیکی کمی تند است و اگر از چنین طعمی خوشتان نمی‌آید، باید در استفاده از فلفل دقت بیشتری به‌خرج بدهید و مقدارش را خودتان کنترل کنید.

 موسوی کباب

ارتباط با ما

77684225 021

77684226 021

77684227 021

خیابان شریعتی، پایین تر از سه راه طالقانی، پلاک 161

ورود | ثبت نام

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید